CReSA va participar en la Setmana de Ciència 2014 oferint jornades de portes obertes

Un centenar d’estudiants de batxillerat van participar en les jornades de portes obertes a les instal·lacions del CReSA durant la Setmana de la Ciència, del 17 al 21 de novembre de 2014. Durant la visita, a més de presentar quines activitats desenvolupa el Centre de Recerca, els alumnes van tenir l’oportunitat de veure des de prop el laboratori de nivell de bioseguretat 2 (NBS2) i de conèixer el funcionament del laboratori i animalari de nivell de bioseguretat 3 (NBS3).

A l’edició d’aquest any, els instituts Pere Calders, Gorgs de Cerdanyola del Vallès, el Jesuïtes Lleida – Col·legi Claver-Raimat i l’IES Pau Vila de Sabadell van visitar el CReSA, guiats en la majoria dels casos per estudiants de postgrau que estan desenvolupant la seva tesis doctorals en diferents àmbits de la investigació en sanitat animal.

DSC00267

Una estudiant al laboratori de NBS2 del CReSA durant la Setmana de la Ciència 2014

El fet que fossin investigadors encara en formació qui s’han encarregat de liderar la visita va ser molt enriquidor, ja que han tingut l’oportunitat de compartir aquest moment amb els joves alumnes, ensenyant-los què feien i apropant-los a la noció que dedicar-se a activitats de l’àmbit científic és un camí possible que pot conduir  a diferents opcions professionals.

Es tracta de la 19a edició de la Setmana de la Ciència que, com sempre, va ser coordinada per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRi). Aquesta vegada, els temes centrals han estat la cristal·lografia i la biotecnologia, com a motiu de celebració de l’Any Internacional de la Cristal·lografia i l’Any de la Biotecnologia.

Aquest tipus d’iniciatives en el qual es pretén apropar la ciència a la societat generen bons feed-backs d’ambdues parts. D’una banda, els alumnes i professors aprofiten l’experiència per aprendre què tasca desenvolupen els investigadors del CReSA i alimenta la curiositat innata en els joves estudiants. De l’altra, els científics aprofiten per mostrar la seva tasca, però alhora aprenen a “comunicar-la”, a fer-la accessible, cosa molt necessària per entendre la ciència com una eina en pro de la societat.

Enllaços recomanats:

Amb el suport de:

Apoyo

Coneix més sobre l'autor d'aquest post: